Μια πρώτη εικόνα για τις συναντήσεις μας

1) Λίγα θεωρητικά για τη δομή του στίχου, μέτρο, ομοιοκαταληξία, ύφος και άλλα σχετικά.

2) Θέματα σχετικά με την ίδια τη διαδικασία συγγραφής στίχων. (Έμπνευση, "ωράρια" εργασίας, πώς διορθώνουμε και άλλα.

3) Συζήτηση για οποιαδήποτε απορία.

4) Μελέτη της τεχνικής στιχουργημάτων σε τραγούδια που άφησαν ιστορία.

5) Εργαστήριο: θέτουμε μια από τις τεχνικές μανιέρες και φτιάχνουμε στίχους, όπως θα κάναμε στο γραφείο μας.

6) Συγκεκριμένη άσκηση, όχι ίδια για όλους. Μέχρι την επόμενη συνάντηση έχει περιθώριο «μαθητής» να φτιάξει το δικό του έργο. Διαδικτυακή ή τηλεφωνική επικοινωνία ή και συνάντηση με τον εισηγητή για γνώμη, συμβουλές, βελτίωση. Μόνο αν θέλει ο «στιχουργός» θα το κοινοποιεί στους άλλους. 

7) Στις τελευταίες συναντήσεις θα συζητούμε και για την επαγγελματική προοπτική. Πώς μπορούμε να προωθήσουμε τους στίχους μας, πώς θα «δέσουμε» συνεργασία με συνθέτες ή τραγουδιστές, γενικά πώς μπορεί να βγάζει χρήματα ένας (όχι κατ’ αποκλειστικότητα) στιχουργός και άλλα πολλά. Αυτά και -σχεδόν- όλα τα παραπάνω υπάρχουν και στο βιβλίο, αλλά η συζήτηση βγάζει καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη.

8) Όταν έχουμε ολοκληρωμένο στιχούργημα «μαθητή», ακόμα και από τη δεύτερη συνάντηση θα δίνεται σε συνθέτη για μελοποίηση και στην επόμενη θα ακούγεται το δοκιμαστικό, για γνώμες, ιδέες για το ποιος τραγουδιστής θα ήταν καλύτερο να το πει, πιθανές βελτιώσεις στίχου -πχ αν εμφανιστεί παρατονισμός- και φυσικά συγχαρητήρια στον δημιουργό.

9) Θα καλέσουμε και άλλους στιχουργούς να πουν για την εμπειρία τους, ευκολίες-δυσκολίες και ν’ απαντήσουν σε ερωτήματα. Θα καλέσουμε και συνθέτες να μας μιλήσουν για τις συνεργασίες τους με στιχουργούς, πώς θα ήθελαν να είναι και ό,τι άλλο προκύψει.

Για τις τεχνικές μανιέρες, μιλάμε για συγγραφή στίχων πάνω σε μουσική, πάνω σε άλλο στιχούργημα, χωρίς μουσική, με προρεφρέν, με επίλογο, πώς μετατρέπουμε σε ρεφρέν ένα (πχ) τετράστιχο ίδιο με άλλα δύο, εύρεση κουπλέ σε «παλιό» ρεφρέν και το ανάποδο, απόδοση στίχων ξενόγλωσσου τραγουδιού, παρωδία γνωστού τραγουδιού κ.ά. 

Κάθε κύκλος σεμιναρίων περιλαμβάνει οκτώ συναντήσεις. Υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσει νέος κύκλος από τους ίδιους συμμετέχοντες με πιο επαγγελματική δουλειά σε σχέση και με τις γνωριμίες που θα έχουν γίνει με συνθέτες και τραγουδιστές.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μ' ένα χάδι

Η έμπνευση κρύβεται παντού